Sigma Live

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι αντιδράσεις και τα επόμενα βήματα μετά την ψήφιση

Published December 23, 2025, 12:20
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι αντιδράσεις και τα επόμενα βήματα μετά την ψήφιση

Το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, παρά τις τροποποιήσεις που εγκρίθηκαν από τη Βουλή. Η ΠΟΕΔ εκφράζει προβληματισμό, καθώς θεωρεί ότι δεν υπήρξε ουσιαστική σύγκλιση στις θέσεις της, ενώ η ΟΕΛΜΕΚ, αν και καταγράφει ορισμένες θετικές αλλαγές, παραμένει επιφυλακτική, ιδιαίτερα όσον αφορά τον ρόλο του Διευθυντή στην αξιολόγηση. Και οι δύο οργανώσεις αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων, αναμένοντας την τελική διαμόρφωση του νομοσχεδίου και την εφαρμογή του στην πράξη. Η ΠΟΕΔ επισημαίνει ότι δεν συμφώνησε με την αρχική πρόνοια για συμμετοχή του Βοηθού Διευθυντή στην αξιολόγηση, ωστόσο, εκφράζει ανησυχίες για τον ρόλο του Διευθυντή, ο οποίος παραμένει καθοριστικός στην τελική αξιολόγηση. Θεωρεί ότι αυτό δημιουργεί προβλήματα και δεν συμβάλλει στην αντικειμενικότητα της διαδικασίας. Επιπλέον, η ΠΟΕΔ εκφράζει επιφυλάξεις σχετικά με την επάρκεια της στήριξης από το Υπουργείο Παιδείας για την επιτυχή εφαρμογή του συστήματος στην καθημερινότητα των σχολείων. Η ΟΕΛΜΕΚ, από την πλευρά της, αναγνωρίζει ορισμένες βελτιώσεις που προέκυψαν κατά τη συζήτηση στη Βουλή, όπως η συγχώνευση επιμορφωτικών προγραμμάτων, η μείωση της κλίμακας αξιολόγησης και η πρόνοια για ανεξάρτητο δευτεροβάθμιο όργανο που θα εξετάζει ενστάσεις. Ωστόσο, επιμένει στην αρχική της θέση για τη μη συμμετοχή του Διευθυντή στην αξιολόγηση, θεωρώντας ότι αυτό θα διασφάλιζε την αμεροληψία και την αξιοπιστία της διαδικασίας. Και οι δύο οργανώσεις συμφωνούν ότι η επιτυχία του νέου συστήματος αξιολόγησης θα κριθεί στην πράξη και προϋποθέτει διάλογο, συνεργασία και συλλογική εφαρμογή. Τονίζουν την ανάγκη για σαφή κριτήρια αξιολόγησης, επαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και συνεχή στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας. Παράλληλα, οι γονείς φαίνεται να υποδέχονται το νέο σύστημα ως μια ευκαιρία για βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα οδηγήσει σε ουσιαστικές αλλαγές στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.