Ποδοπάτησαν κάθε έννοια ελευθερίας έκφρασης στο βωμό της ακροδεξιάς ψήφου
Γ. Γαβριήλ: Ο Ευθ. Δίπλαρος παραποίησε τα έργα μου αφού πήρε κομμάτια από διάφορα έργα. Αρνείται ο Δίπλαρος. Το κολάζ που κυκλοφόρησε δημιουργήθηκε από ιστοσελίδα για να φανατίσει περισσότερο τον κόσμο…
Το εκρηκτικό κλίμα κατά της έκθεσης των έργων του εικαστικού Γιώργου Γαβριήλ, που δημιουργήθηκε και με τη συμβολή πολιτικών αξιωματούχων, οδήγησε σε απειλές κατά της ζωής του ιδιοκτήτη της γκαλερί και αναπόφευκτα στην ακύρωση της έκθεσης.
Σε επίσημη ανακοίνωση της Blue Iris Gallery αναφέρεται ότι η έκθεση έχει προκαλέσει «την αντίθεση μερίδας της κοινωνίας» και ως εκ τούτου η γκαλερί «αποφάσισε τη ματαίωσή της». Επίσης, η γκαλερί ξεκαθαρίζει ότι σε καμιά περίπτωση ΔΕΝ είχε πρόθεση «να προσβάλει ή να δείξει ασέβεια προς τη θρησκεία μας».
Ωστόσο, όπως πληροφορείται η «Χαραυγή», ο ιδιοκτήτης της γκαλερί δέχτηκε απειλές κατά της ζωής του, αλλά και κατά των μελών της οικογένειάς του, ενώ τις προηγούμενες μέρες η γκαλερί δέχτηκε και επίθεση.
Η όλη κατάσταση είναι εις γνώσιν της Αστυνομίας, αφού ήταν έντονη η παρουσία της στο χώρο κατά τη διάρκεια της απομάκρυνσης των έργων από την γκαλερί.
Παρ’ όλα αυτά φαίνεται ότι ο ιδιοκτήτης δεν προχώρησε σε επίσημη καταγγελία ενώπιον της Αστυνομίας για να μη δοθεί συνέχεια στην υπόθεση. Η Αστυνομία όμως μπορεί να λειτουργήσει αυτεπάγγελτα.
Κατά τα εγκαίνια της έκθεσης τρία άτομα μπήκαν στο ισόγειο της γκαλερί και ξεκίνησαν να κατεβάζουν τα έργα, αλλά μετά από παρέμβαση επισκέπτριας που τους είδε, τα άφησαν και έφυγαν χωρίς να τα πειράξουν.
Κούρσα για τη συντηρητική και ακροδεξιά ψήφο
Ακόμα και μετά την επίσημη ανακοίνωση για ακύρωση της έκθεσης τα κόμματα ΔΗΚΟ, ΔΗΠΑ και ΕΔΕΚ εξέδωσαν ανακοίνωση τάσσοντας τους εαυτούς τους ενάντια στα έργα του εικαστικού, ενισχύοντας την εντύπωση που επικρατεί για προσπάθεια πόλωσης λόγω των βουλευτικών εκλογών.
Μεταξύ άλλων το ΔΗΚΟ χαρακτήρισε πίνακα του Γ. Γαβριήλ ως προκλητικό και ότι «αποτελεί αίσχος και καταφανή προσπάθεια φτηνού εντυπωσιασμού για σκοπούς αυτοπροβολής και οικονομικού οφέλους». Μάλιστα, υποδεικνύει ότι «η προσβολή και η ασέβεια δεν είναι τέχνη και στην προκειμένη περίπτωση δεν αποτελούν ελεύθερη έκφραση, αλλά απλά τοξικότητα και μίσος προς οτιδήποτε η κοινωνία μας θεωρεί ιερό και όσιο».
Η ΔΗΠΑ, ντύνοντας την ανακοίνωσή της με διάφορα περί «αδιαπραγμάτευτης ελευθερίας της έκφρασης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας, η οποία αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα κάθε δημοκρατικής κοινωνίας», καλεί την Αστυνομία και άλλους θεσμούς να επέμβουν. Χαρακτηριστικά αναφέρεται το εξής: «Καλούμε όλους τους θεσμούς να ασκούν το ρόλο τους με υπευθυνότητα και ευαισθησία, διασφαλίζοντας τόσο την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης όσο και τον αναγκαίο σεβασμό προς τις θρησκευτικές και πολιτιστικές αξίες της κοινωνίας μας».
Η ΕΔΕΚ υπογραμμίζει ότι «τα κίνητρά του αποδεικνύονται αλλότρια και πόρρω απέχουν από την ελευθερία έκφρασης», ενώ τον απειλεί λέγοντάς του ότι «υπάρχουν νομοθεσίες που καλύπτουν τις περιπτώσεις όπως τη δική του, καλύτερη όμως αντίδραση στη μεθοδευμένη ‘‘υποτροπή’’ του είναι η περιφρόνηση».
Το θέμα θα γράψει στη Βουλή και ο βουλευτής (πρώην ΕΔΕΚ, νυν ΔΗΚΟ) Ανδρέας Αποστόλου.
Από την πλευρά του, το ΕΛΑΜ προκειμένου να λάβει και πάλι κεφάλι στην κούρσα διεκδίκησης της συντηρητικής και ακροδεξιάς ψήφου, προχώρησε σε καταγγελία του Γ. Γαβριήλ στην Αστυνομία «για πράξεις και συμπεριφορές που προσβάλλουν την Ορθόδοξη Πίστη». Καλεί «την Αστυνομία όπως προβεί στη δέουσα διερεύνηση ώστε το εν λόγω πρόσωπο, αλλά και όλοι οι υπεύθυνοι να διωχθούν και να τιμωρηθούν με τις συνέπειες που προβλέπονται στον ποινικό κώδικα».
Υπενθυμίζεται ότι τις προηγούμενες μέρες ο βουλευτής και αναπληρωτής του ΔΗΣΥ, Ευθύμιος Δίπλαρος, προχώρησε σε ανακοίνωση την οποία συνόδευσε με μια παραπλανητική εικόνα. Η πρόεδρος του ΔΗΣΥ και της Βουλής, Αννίτα Δημητρίου, εξέφρασε αποτροπιασμό αμφιβάλλοντας ότι πρόκειται για έργα τέχνης, σημειώνοντας ότι «προσβάλλουν βάναυσα τα σύμβολα της πίστεως του λαού μας». Ακόμα, μεταξύ άλλων τα χαρακτηρίζει ως χυδαία υπογραμμίζοντας ότι «η ελευθερία της έκφρασης δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τη χυδαιότητα».
Γ. Γαβριήλ: Παραποίηση του έργου με κολάζ από τον Ευθ. Δίπλαρο
Σχολιάζοντας την ανάρτηση του Ευθύμιου Δίπλαρου, ο Γιώργος Γαβριήλ υπέδειξε ότι ο βουλευτής παραποίησε τα έργα του αφού πήρε κομμάτια από διάφορα έργα και έκανε κολάζ για να φανατίσει περισσότερο τον κόσμο.
Ωστόσο, αργά το βράδυ, ο Ευθ. Δίπλαρος σε επικοινωνία του με το OMEGAlive αρνήθηκε ότι ήταν δικό του το κολάζ. Παράλληλα, η σελίδα «Κύπρος Πατρίδα μου» ανέλαβε την ευθύνη για το κολάζ.
Αναφορικά με τις ανακοινώσεις των κομμάτων, ο Γ. Γαβριήλ υπογράμμισε ότι πριν πέντε χρόνια όταν ξεκίνησε η δίωξή του από το Υπουργείο Παιδείας μιλούσαν για ελευθερία της έκφρασης, όμως άλλα λένε τώρα.
Εκτίμησε ότι «μπορεί τώρα λόγω των εκλογών να ακολουθούν μια ρητορική πιο ακραία για να μαζέψουν ψηφοφόρους».
Μας παίρνουν αιώνες πίσω
Ακόμα, επεσήμανε ότι τούτα τα γεγονότα μάς παίρνουν αιώνες πίσω, αφού υπάρχει εκφοβισμός και τρομοκράτηση του κόσμου, σε μια χώρα που θα προεδρεύσει της ΕΕ.
Γιάννης Κακαρής
Απειλές κατά της ζωής του ιδιοκτήτη της γκαλερί έφεραν την ακύρωση της έκθεσης του Γ. Γαβριήλ
Η ακύρωση της έκθεσης του εικαστικού Γιώργου Γαβριήλ οφείλεται σε απειλές κατά της ζωής του ιδιοκτήτη της γκαλερί και σε επίθεση που δέχτηκε ο χώρος. Η γκαλερί Blue Iris ανακοίνωσε τη ματαίωση της έκθεσης, τονίζοντας ότι δεν είχε πρόθεση να προσβάλει τη θρησκεία. Η υπόθεση έχει προκαλέσει αντιδράσεις από πολιτικά κόμματα, τα οποία κατηγόρησαν τον Γαβριήλ για προκλητικότητα. Η Αστυνομία έχει ενημερωθεί για τις απειλές και την επίθεση, αλλά δεν έχει υπάρξει επίσημη καταγγελία από τον ιδιοκτήτη της γκαλερί. Το περιστατικό αναδεικνύει το πρόβλημα της ελευθερίας της έκφρασης και του σεβασμού των θρησκευτικών πεποιθήσεων.
You Might Also Like
Κατερίνα Στεφανίδου: Αποκαλύπτοντας το άγνωστο αρχείο με έργα του Χριστόφορου Σάββα
Dec 10
Απειλές κατά της ζωής ακύρωσαν την έκθεση: Προϊόν κολάζ το «έργο» που ανήρτησε ο Δίπλαρος – Πώς απαντά ο εικαστικός Γιώργος Γαβριήλ
Dec 14
Γιώργος Γαβριήλ: Ο Δίπλαρος παραποίησε έργα μου – Καταγγελίες για τρομοκρατία και πολιτική εργαλειοποίηση της τέχνης
Dec 14
Απαντά ο Γαβριήλ για τον επίμαχο πίνακα: Είναι προϊόν κολλάζ του Ευθύμιου Δίπλαρου – Απειλούν τον ιδιοκτήτη της γκαλερί – Δίπλαρος: Τα ξεχωριστά έργα είναι χειρότερα
Dec 14
Δίπλαρος προς Γαβριήλ: Τελικά τα ξεχωριστά έργα είναι χειρότερα, ντροπή
Dec 14