Περίπου 350 είναι οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται αυτή τη χρονική στιγμή, αποσπασμένοι, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν εκ του προχείρου χθες, στο πλαίσιο της συνεδρίασης της κοινοβουλευτικής επιτροπής Παιδείας.
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή συζητούσε την πρόταση νόμου που κατέθεσε ο πρόεδρος της, Παύλος Μυλωνάς, και η οποία επιχειρεί να τερματίσει την υφιστάμενη κατάσταση με τις προαγωγές αποσπασμένων εκπαιδευτικών. Προνοεί: Όταν ένας αποσπασμένος εκπαιδευτικός – είτε στο υπουργείο Παιδείας, είτε αλλού – λάβει προαγωγή (βοηθός διευθυντής ή διευθυντής), τότε να τερματίζεται η απόσπασή του και να τοποθετείται σε σχολείο αναλαμβάνοντας τα καθήκοντα της νέας του θέσης.
Στο πλαίσιο της συζήτησης, έπειτα από ερωτήματα του βουλευτή Ανδρέα Θεμιστοκλέους, η Επιτροπή ζήτησε από το υπουργείο Παιδείας όπως ενημερώσει για τον αριθμό αποσπασμένων εκπαιδευτικών την παρούσα χρονική στιγμή, με τον γενικό του διευθυντή Μάριο Παναγίδη, να σημειώνει πως τα επίσημα στοιχεία θα αποσταλούν σύντομα στην Επιτροπή. Ωστόσο, παρόντες ήταν και οι διευθυντές των τριών εκπαιδευτικών βαθμίδων, οι οποίοι έδωσαν κάποιους αριθμούς, ενημερώνοντας σε κάποιο βαθμό τους βουλευτές. Από την ενημέρωση προέκυψε ότι ο αριθμός των αποσπασμένων εκπαιδευτικών ανέρχεται περίπου 350 άτομα κάποια από τα οποία κατέχουν διευθυντικές θέσεις (βοηθοί διευθυντές, βοηθοί διευθυντές Α’ και διευθυντές).
Αξίζει να σημεωθεί ότι οι αρμόδιοι φορείς αντιμετωπίζουν με θετικό μάτι την εν λόγω πρόταση νόμου, η οποία αναμένεται την ερχόμενη Δευτέρα να τεθεί για ψήφιση ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής.
Ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Παιδείας, Μάριος Παναγίδης, ανέφερε πως το Υπουργείο είναι θετικό σε αυτή την αλλαγή, ωστόσο έθεσε δύο σημεία, τα οποία θεωρεί πως θα πρέπει να διασφαλιστούν. Το πρώτο, είναι να εξαιρούνται από τη ρύθμιση αυτή, οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνδυαστικά καθήκοντα (δηλαδή είναι και διδάσκοντες σε σχολεία και κάποιες ώρες βρίσκονται στο Υπουργείο για συγκεκριμένα θέματα – συνδετικοί λειτουργοί και ειδικοί σύμβουλοι). Το δεύτερο, είναι να υπάρξει μεταβατική περίοδος για την εφαρμογή της νομοθεσίας σε περίπτωση που ψηφιστεί. Μάλιστα, λέχθηκε χρόνος μετάβασης «ένα, δύο ή τρία χρόνια» για να προετοιμαστούν διαδικασίες αλλά και κάλυψη αναγκών που θα προκύψουν.
Θετική δηλώνει και η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, η οποία επίσης, θέτει ζητήματα που θα πρέπει να ρυθμιστούν και να καλυφθούν ανάγκες. Αναφέρθηκε ότι στην ΕΕΥ υπάρχουν συγκεκριμένα καθήκοντα τα οποία εκτελούν εκπαιδευτικοί καθώς δεν πρόκειται για οργανικές θέσεις, όπως π.χ. ζητήματα πληροφορικής. Στην τοποθέτηση αυτή, παρενέβη ο βουλευτής Ανδρέας Θεμιστοκλέους, ο οποίος διερωτήθηκε γιατί Υπουργεία και Υπηρεσίες να χρειάζονται καθηγητές πληροφορικής για αυτά τα θέματα, με χιλιάδες ευρώ μισθό, και να μην επιλέγονται από την αγορά εργασίας νέοι του κλάδου.
Από πλευράς εκπαιδευτικών οργανώσεων, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, ανέφερε ότι εδώ και χρόνια η οργάνωση ζητά όπως τα αποσπασμένα στελέχη που προάγονται, επιστρέφουν στα σχολεία. «Για εμάς είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να βρίσκονται στις σχολικές μονάδες», σημείωσε ο κ. Ταλιαδώρος, θέτοντας και θέμα αναδρομικής ισχύος. Δηλαδή, εάν ψηφιστεί η εν λόγω νομοθεσία, να μην αφορά μόνο όσους αποσπασμένους προαχθούν αλλά και όσους έχουν ήδη προαχθεί και συνεχίζουν να βρίσκονται σε καθεστώς απόσπασης στο υπουργείο Παιδείας και όχι μόνο. Ο κ. Ταλιαδώρος ανέφερε ότι «είναι ακόμη πιο προκλητικό» να υπάρχουν εκπαιδευτικοί σε άλλες Υπηρεσίες που δεν συνάδουν με τα καθήκοντα τους.
Η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, ανέφερε πως για τις αποσπάσεις θα πρέπει να υπάρχει εναλλαξιμότητα, κάτι το οποίο δεν ισχύει σήμερα, με αποτέλεσμα να παρατηρείται το φαινόμενο, εκπαιδευτικοί να παραμένουν αποσπασμένοι πολλά χρόνια. Η κ. Βασιλείου αναφέρθηκε σε συμφωνία χρόνων μεταξύ ΠΟΕΔ και υπουργείου Παιδείας για συγκεκριμένες θέσεις και καθήκοντα, όπου χρειάζονται αποσπασμένοι διευθυντές.
Αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί: Άνοιξε ξανά το κεφάλαιο με αφορμή πρόταση νόμου για τις προαγωγές τους – Περίπου 350 βρίσκονται σε απόσπαση
Το ζήτημα των αποσπασμένων εκπαιδευτικών επανήλθε στο προσκήνιο με την κατάθεση πρότασης νόμου από τον πρόεδρο της κοινοβουλευτικής επιτροπής Παιδείας, Παύλο Μυλωνά, σχετικά με τις προαγωγές τους. Σύμφωνα με την πρόταση, όταν ένας αποσπασμένος εκπαιδευτικός λαμβάνει προαγωγή, θα πρέπει να τερματίζεται η απόσπασή του και να τοποθετείται σε σχολείο για να αναλάβει τα νέα του καθήκοντα. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην επιτροπή, περίπου 350 εκπαιδευτικοί βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε απόσπαση. Η πρόταση νόμου έχει στόχο να τερματίσει την υφιστάμενη κατάσταση, όπου αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί διατηρούν τις θέσεις τους σε διοικητικές θέσεις, χωρίς να ασκούν διδακτικά καθήκοντα. Η πρόταση φαίνεται να βρίσκει ανταπόκριση στους αρμόδιους φορείς, όπως το Υπουργείο Παιδείας και η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (ΕΕΥ), οι οποίοι εκφράζουν θετική διάθεση για την εφαρμογή της. Ωστόσο, έχουν διατυπωθεί ορισμένες επιφυλάξεις σχετικά με την ανάγκη εξαιρέσεων για εκπαιδευτικούς με συνδυαστικά καθήκοντα και την παροχή μεταβατικής περιόδου για την ομαλή εφαρμογή της νομοθεσίας. Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις έχουν επίσης εκφράσει την υποστήριξή τους στην πρόταση, τονίζοντας την ανάγκη επιστροφής των αποσπασμένων στελεχών στην τάξη. Η πρόταση νόμου αναμένεται να τεθεί για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη Δευτέρα.
You Might Also Like
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Θα εφαρμοστεί πλήρως από το 2028 και όχι το 2030 – Ποιες τροποποιήσεις έγιναν
Dec 4
Η ολομέλεια της Βουλής αποφασίζει για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών – Η Επιτροπή Παιδείας ολοκλήρωσε τις αλλαγές
Dec 11
Στην Ολομέλεια πρόταση για επιστροφή στην τάξη αποσπασμένων εκπαιδευτικών που προάγονται
Dec 16
Πρόταση νόμου Μυλωνά για αποσπασμένους εκπαιδευτικούς: Να τερματιστεί «αυτό το απαράδεκτο καθεστώς»
Dec 16
Στην Ολομέλεια πρόταση για επιστροφή στην τάξη αποσπασμένων εκπαιδευτικών που προάγονται
Dec 16