Λιγότεροι είναι φέτος οι επισκέπτες των υπαίθριων χριστουγεννιάτικων αγορών, με τις οικογένειες να είναι αυτές, που κυρίως απέχουν από την παραδοσιακή εορταστική συνήθεια. Ως πιθανότερες αιτίες θεωρούνται τα ζητήματα ασφάλειας και οι τιμές των προϊόντων.
Σαφώς λιγότερους επισκέπτες σε σχέση με πέρυσι προσελκύουν οι χριστουγεννιάτικες αγορές, σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Εκθετών. «Δεν ήταν χρυσή περίοδος – νομίζω όμως ότι θα τα καταφέρουμε τελικά με κάτι μεταξύ αργυρού και χάλκινου μεταλλίου. Πέρυσι ο κλάδος ήταν μεταξύ χρυσού και αργυρού», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Άλμπερτ Ρίτερ στην Rheinische Post και ανέφερε ότι το κοινό επηρεάζεται ενδεχομένως από την εν εξελίξει δίκη του δράστη της περσινής επίθεσης στην αγορά του Μαγδεμβούργου.
Η εντατική κάλυψη του θέματος από τα ΜΜΕ αναστατώνει τον κόσμο, σημείωσε ο κ. Ρίτερ και υπενθύμισε ότι στην έναρξη της εορταστικής περιόδου είχαν κυκλοφορήσει ψευδείς φήμες ακόμη και για ακύρωση κάποιων αγορών, ενώ καταδίκασε τη μετακύλιση του κόστους της ασφάλειας των αγορών στους εμπόρους. «Η τρομοκρατία είναι μια απειλή που προέρχεται από έξω και ως εκ τούτου αποτελεί κρατική ευθύνη», τόνισε.
Ταυτόχρονα διατυπώνονται πολλά παράπονα καταναλωτών για τις τιμές των προϊόντων που διατίθενται στις αγορές. Ενδεικτικά, στην αγορά της Νυρεμβέργης ένα μικρό ποτήρι ζεστό κρασί έχει ως κατώτερη τιμή τα 5 ευρώ, ενώ στο Μόναχο μπορεί να φθάσει και τα 18 ευρώ. Πριν από λίγες ημέρες, ένας καταναλωτής ανάρτησε στο Facebook τον λογαριασμό των 300 ευρώ που πλήρωσε σε αγορά του Ντίσελντορφ, προκαλώντας τα σχόλια χιλιάδων χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Γερμανία: Λιγότεροι επισκέπτες στις χριστουγεννιάτικες αγορές λόγω ασφάλειας και τιμών
Οι χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία αντιμετωπίζουν φέτος μειωμένη επισκεψιμότητα, κυρίως λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια και το υψηλό κόστος των προϊόντων. Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Εκθετών, η επισκεψιμότητα είναι σαφώς χαμηλότερη σε σύγκριση με πέρυσι, με τις οικογένειες να είναι αυτές που κυρίως αποφεύγουν τις αγορές. Ο πρόεδρος της Ένωσης, Άλμπερτ Ρίτερ, χαρακτήρισε την κατάσταση ως «μεταξύ αργυρού και χάλκινου μεταλλίου» σε σχέση με την περυσινή επιτυχία. Η μειωμένη επισκεψιμότητα αποδίδεται εν μέρει στην εντατική κάλυψη του θέματος της ασφάλειας στα ΜΜΕ, καθώς και στην ανάμνηση της περσινής επίθεσης σε χριστουγεννιάτικη αγορά στο Μαγδεμβούργο. Επιπλέον, οι καταναλωτές διαμαρτύρονται για τις υψηλές τιμές των προϊόντων, με ένα μικρό ποτήρι ζεστό κρασί να κοστίζει από 5 έως 18 ευρώ, ανάλογα με την αγορά. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο λογαριασμός 300 ευρώ που πλήρωσε ένας καταναλωτής σε αγορά του Ντίσελντορφ, ο οποίος έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο κ. Ρίτερ τόνισε ότι η εντατική κάλυψη του θέματος της ασφάλειας και οι ψευδείς φήμες για ακύρωση αγορών επηρεάζουν αρνητικά το κοινό. Επιπλέον, καταδίκασε τη μετακύλιση του κόστους ασφάλειας των αγορών στους εμπόρους, υποστηρίζοντας ότι η τρομοκρατία είναι κρατική ευθύνη. Η Ένωση Εκθετών ζητά από την πολιτεία να αναλάβει την ευθύνη για την ασφάλεια των αγορών και να μειώσει το οικονομικό βάρος για τους εμπόρους. Η κατάσταση αυτή αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία, οι οποίες αποτελούν σημαντικό κομμάτι της εορταστικής παράδοσης. Η ανάγκη για ενίσχυση της ασφάλειας και η αντιμετώπιση της ακρίβειας αποτελούν βασικές προτεραιότητες για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της ελκυστικότητας των αγορών στο μέλλον.
You Might Also Like
Από τον πόλεμο στην αλληλεγγύη: Το μήνυμα των συνδικάτων στο 29ο Συνέδριο ΠΕΟ
Dec 3
Σάλος στη Λευκωσία: Σχολεία καλούνται να πληρώσουν σχεδόν 100.000 ευρώ σε φόρο σκυβάλων
Dec 7
Προτάσειςαπό 20 ομιλητέςστο 3rd Athens Property Conference’25
Dec 8
Η στρεβλή ανάπτυξη οδήγησε στο αυξημένο κόστος της στέγης
Dec 22
Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι σε λιανική και χονδρική αγορά λόγω Χριστουγέννων
Dec 22