Ετοιμάζονται για κλιμάκωση μέτρων οι καθηγητές για το Σχέδιο Αξιολόγησης – «Ένα νομοσχέδιο που περιλαμβάνει πολλά στοιχεία με τα οποία διαφωνούμε» – Τα σημεία διαφωνίας
Ετοιμάζονται και την κλιμάκωση των μέτρων στην ΟΕΛΜΕΚ ως αντίδραση στο νέο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών.
Μετά τη λήξη της στάσης εργασίας των εκπαιδευτικών σήμερα, συνήλθε η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων (ΠΣΓΑ) της ΟΕΛΜΕΚ, η οποία συζήτησε τα δεδομένα γύρω από το θέμα και εξουσιοδότησε το Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ όπως προχωρήσει στη συνέχιση και κλιμάκωση των μέτρων, μη αποκλειομένων και των απεργιακών, λαμβάνοντας υπόψη το νομοθέτημα που ενδεχομένως θα ψηφιστεί από την Βουλή των Αντιπροσώπων στις 22 Δεκεμβρίου 2025.
Αυτούσιο το ψήφισμα της ΠΣΓΑ της ΟΕΛΜΕΚ
Η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων της ΟΕΛΜΕΚ (ΠΣΓΑ), η οποία συνήλθε στη Λευκωσία στις 18 Δεκεμβρίου 2025, ενέκρινε το ακόλουθο ψήφισμα σχετικά με το θέμα «Σχέδιο Αξιολόγησης».
Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο μιας διαδικασίας πρωτοφανούς και απαράδεκτης. Μιας διαδικασίας που δεν αφορά απλώς επιμέρους εργασιακά ζητήματα, αλλά αγγίζει τον πυρήνα του κοινωνικού και θεσμικού διαλόγου.
Μέσα σε ένα πλαίσιο εκβιαστικό από την κυβέρνηση για απώλεια ευρωπαϊκών κονδυλίων, προωθήθηκε ένα προβληματικό και μη ολοκληρωμένο νομοσχέδιο στη Βουλή, συζητήθηκε σε χρόνο ρεκόρ, ερήμην των άμεσα επηρεαζόμενων, και οδηγείται για ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής στις 22 Δεκεμβρίου 2025.
Ένα νομοσχέδιο, που πάει για ψήφιση χωρίς να έχει γίνει ο προβλεπόμενος θεσμικός διάλογος, παρά το γεγονός ότι μεταβάλλει ουσιωδώς τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών.
Ένα νομοσχέδιο, που βρίθει κενών και ασαφειών που παραπέμπονται σε Επιτροπή Παρακολούθησης μετά την ψήφιση, γεγονός που έχει αναγνωριστεί κα εντός της Βουλής, ακόμα και από την ίδια την Υπουργό Παιδείας, που έκανε λόγο για κατάθεση τροποποιητικών Κανονισμών εντός τριετίας.
Ένα νομοσχέδιο, για το οποίο δεν είναι ακόμα καθορισμένα τα κριτήρια με βάση τα οποία θα αξιολογούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί.
Ένα νομοσχέδιο που δεν θεραπεύει τις παθογένειες του υφιστάμενου συστήματος, που ενισχύει τον Επιθεωρητισμό, που διευρύνει την αναξιοκρατία, που μετατρέπει τα σχολεία σε γραφειοκρατικές μηχανές αξιολόγησης.
Ένα νομοσχέδιο που έχει κατ’ επανάληψη απορριφθεί από την ΟΕΛΜΕΚ και από την συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών στο δημοψήφισμα της 29ης Μαΐου 2025.
Ένα νομοσχέδιο που περιλαμβάνει πολλά στοιχεία με τα οποία διαφωνούμε, όπως τα πιο κάτω:
- Δεν περιλαμβάνει αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, γεγονός που ακυρώνει κάθε έννοια αξιοκρατίας.
- Δεν περιλαμβάνει κριτήρια αξιολόγησης για τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς.
- Προβλέπει αχρείαστη αύξηση 55 νέων Επιθεωρητών επιβαρύνοντας το κρατικό μισθολόγιο με περίπου 8 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
- Προβλέπει τη συμμετοχή του Επιθεωρητή στη διαμορφωτική αξιολόγηση.
- Προβλέπει τη συμμετοχή του Διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση, με βαθμολογία, που θα επηρεάσει αρνητικά το σχολικό κλίμα.
- Εισάγει τη συμμετοχή του ΒΔΑ’ στην αριθμητική αξιολόγηση.
- Δεν προβλέπει καμία στήριξη των σχολικών μονάδων για την εφαρμογή του σχεδίου.
Η ΠΣΓΑ της ΟΕΛΜΕΚ εξουσιοδοτεί το Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ να προχωρήσει στη συνέχιση και κλιμάκωση των μέτρων, μη αποκλειομένων και των απεργιακών, λαμβάνοντας υπόψη το νομοθέτημα που ενδεχομένως θα ψηφιστεί από την Βουλή των Αντιπροσώπων στις 22 Δεκεμβρίου 2025.
Ετοιμάζονται για κλιμάκωση μέτρων οι καθηγητές για την αξιολόγηση
Οι καθηγητές στην Κύπρο ετοιμάζονται για κλιμάκωση των μέτρων τους σχετικά με το νέο Σχέδιο Αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Η ΟΕΛΜΕΚ (Οργάνωση Ελλήνων Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) εξέδωσε ψήφισμα μετά από στάση εργασίας, εξουσιοδοτώντας το Κ.Δ.Σ. να προχωρήσει σε περαιτέρω μέτρα, συμπεριλαμβανομένων και απεργιακών κινητοποιήσεων, ενόψει της ψηφοφορίας του νομοσχεδίου στη Βουλή στις 22 Δεκεμβρίου 2025. Το ψήφισμα καταγγέλλει ότι το νομοσχέδιο προωθήθηκε με εκβιαστικό τρόπο, υπό την απειλή απώλειας ευρωπαϊκών κονδυλίων, και χωρίς τον προβλεπόμενο θεσμικό διάλογο. Επιπλέον, τονίζεται ότι το νομοσχέδιο περιέχει κενά και ασαφείς διατάξεις, ενώ δεν καθορίζονται σαφή κριτήρια αξιολόγησης. Η ΟΕΛΜΕΚ διαφωνεί με στοιχεία του νομοσχεδίου, όπως η έλλειψη αντικειμενικών κριτηρίων, η αύξηση των επιθεωρητών, η συμμετοχή του επιθεωρητή και του διευθυντή στη διαδικασία αξιολόγησης, και η γενικότερη ενίσχυση του επιθεωρητισμού και της γραφειοκρατίας. Το νομοσχέδιο είχε προηγουμένως απορριφθεί από την ΟΕΛΜΕΚ και την πλειοψηφία των καθηγητών σε δημοψήφισμα.
You Might Also Like
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Αποφάσισαν στάση εργασίας οι δάσκαλοι – Διαφορετική οπτική κινήσεων εντός ΠΟΕΔ
Dec 12
Ένταση στη δημόσια εκπαίδευση ενόψει της ψήφισης του νομοσχεδίου αξιολόγησης
Dec 14
Ο Άης Γιώρκης της κατεχόμενης Άσσιας
Dec 14
Οι κορυφαίες ιατρικές έρευνες του 2025
Dec 15
Αντρέας Καυκαλιάς: Ο προϋπολογισμός αδυνατεί να αντιμετωπίσει τη διεύρυνση ανισοτήτων
Dec 16