ΦΕΤΟΣ θρηνούμε 44 ανθρώπινες ψυχές σε 44 οδικές συγκρούσεις. Όσον αφορά στις αιτίες που χάθηκαν φέτος 44 συνάνθρωποί μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας είναι, πρώτα η απρόσεκτη οδήγηση / απόσπαση προσοχής με 11 θύματα, ενώ άλλοι 8 για μη τήρηση αριστερής πλευράς. Και οι δύο αυτές αιτίες αποδίδονται στη χρήση κινητού κατά την οδήγηση. Από ταχύτητα σκοτώθηκαν δύο πρόσωπα, πέντε εντοπίστηκαν να έχουν αλκοόλ ή και ναρκωτικά στο αίμα τους, ενώ 17 σκοτώθηκαν από άλλες παραβάσεις εντός πόλης.
ΦΑΙΝΕΤΑΙ ότι χάσαμε 19 συνανθρώπους μας από τη χρήση κινητού, και αυτό δεν μπορεί γίνει αποδεκτό και πρέπει να αντιμετωπισθεί. Και ο πρώτος παράγοντας είμαστε εμείς οι ίδιοι. Το κινητό δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ποτέ την ώρα της οδήγησης. Θα έπρεπε αυτό να θεωρείται αυτονόητο. Δεν είναι όμως.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, σημείωσε προ ημερών, μετά τη συνεδρίαση ου Συμβουλίου Οδικής Ασφαλείας, ότι από τα 44 θανατηφόρα δυστυχήματα, η Αστυνομία «με βεβαιότητα μπορεί να υποδείξει ότι τα 19 είναι αποτέλεσμα της έλλειψης προσοχής των οδηγών στους δρόμους. Αυτό, προσωπικά το μεταφράζω δυνητικά σε χρήση κινητού τηλεφώνου». Ο υπουργός ανέφερε πως αυτό που απασχολεί την Κυβέρνησης και την κοινωνία, θα προσθέταμε εμείς, είναι βρεθούν τρόποι μείωσης των δυστυχημάτων. Αυτό το έχουμε αναφέρει πολλές φορές.
ΔΕΝ αρκεί να σοκάρουν οι αριθμοί. Ούτε και μόνο να γίνονται δράσεις. Έχουμε πολλές φορές αναφέρει πως μέτρα λαμβάνονται. Υπάρχουν και πρωτοβουλίες, εκστρατείες. Όλα, ωστόσο, κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Αλλά δεν θα ασχοληθούμε μόνο με την πλευρά εκείνη των αρμοδίων, που έχουν την ευθύνη της εφαρμογής μέτρων και πολιτικών.
ΘΑ σταθούμε στις ευθύνες των οδηγών. Θα σταθούμε στις ευθύνες όλων εκείνων που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Είναι ανευθυνότητα να οδηγείς και να «ψάχνεις» την ίδια ώρα στο κινητό τηλέφωνο ή να σερφάρεις. Όσοι το πράττουν θέτουν σε κίνδυνο το εαυτό τους, όσους βρίσκονται στο αυτοκίνητο. Θέτουν σε κίνδυνο και όλους τους υπόλοιπους, που βρίσκονται στο δρόμο.
ΤΙ πρέπει να γίνει; Αυστηρότερα μέτρα. Όποιος κατά την οδήγηση χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο να πληρώνει πρόστιμο και να του αφαιρείται η άδεια για ένα χρονικό διάστημα, μεταξύ τριών και έξι μηνών. Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, η οποία και να υλοποιηθεί αμέσως.
ΤΟΥΤΟ είναι ένα δραστικό μέτρο, το οποίο θεωρούμε ότι μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά.
Οδική ασφάλεια με αυστηρότερα μέτρα
Το άρθρο επικεντρώνεται στο σοβαρό πρόβλημα της οδικής ασφάλειας στην Κύπρο, αναδεικνύοντας τον τραγικό απολογισμό των 44 θανάτων σε 44 οδικά ατυχήματα φέτος. Ένα σημαντικό ποσοστό των ατυχημάτων, συγκεκριμένα τα 19, οφείλεται στην απρόσεκτη οδήγηση και την απόσπαση προσοχής, με κύρια αιτία τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Το άρθρο τονίζει την ανάγκη για αυστηρότερα μέτρα και την ατομική ευθύνη των οδηγών. Εκτός από τη χρήση κινητού, άλλες αιτίες ατυχημάτων είναι η μη τήρηση της αριστερής πλευράς του δρόμου, η υπερβολική ταχύτητα και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών. Το άρθρο επισημαίνει ότι τα μέτρα που λαμβάνονται μέχρι σήμερα δεν είναι αρκετά για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, και ότι απαιτείται μια πιο δραστική προσέγγιση. Η συζήτηση για την οδική ασφάλεια δεν πρέπει να περιορίζεται στις αντιδράσεις μετά από ατυχήματα, αλλά να επικεντρώνεται στην πρόληψη και την αλλαγή της νοοτροπίας των οδηγών. Το άρθρο προτείνει ένα συγκεκριμένο μέτρο: την αυστηροποίηση των ποινών για όσους χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση, με πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για χρονικό διάστημα 3 έως 6 μηνών. Θεωρείται ότι ένα τέτοιο μέτρο θα λειτουργήσει αποτρεπτικά και θα συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων. Η άμεση εφαρμογή μιας τέτοιας νομοθετικής ρύθμισης είναι απαραίτητη για την προστασία της ζωής των πολιτών. Συνοψίζοντας, το άρθρο καταγγέλλει την αύξηση των οδικών ατυχημάτων στην Κύπρο και την ανάγκη για άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αναδεικνύεται ως ένα από τα κύρια προβλήματα, και προτείνεται η αυστηροποίηση των ποινών για την αντιμετώπισή του. Η ατομική ευθύνη των οδηγών και η αλλαγή της νοοτροπίας τους θεωρούνται κρίσιμες για την επίτευξη ενός ασφαλέστερου οδικού δικτύου.
You Might Also Like
Βαφεάδης: Μάστιγα τα κινητά στην οδήγηση – 19 νεκροί φέτος
Dec 12
Μάστιγα τα θανατηφόρα δυστυχήματα λόγω χρήσης κινητού – 19 νεκροί σε ένα χρόνο, εξετάζονται μέτρα
Dec 12
Κινητά τηλέφωνα: Η μάστιγα των θανατηφόρων τροχαίων
Dec 12
Συναγερμός για τα θανατηφόρα: 19 από 43 λόγω απροσεξίας – Άμεσα μέτρα εξετάζουν Βαφεάδης και Φυτιρής
Dec 12
Τραγικός ο απολογισμός από τα τροχαία δυστυχήματα: Χάθηκαν 43 άνθρωποι – 19 οδηγοί λόγω χρήσης κινητού
Dec 13