Κλιμάκωση των μέτρων, μη αποκλειομένων και των απεργιακών, αποφάσισε η ΟΕΛΜΕΚ πριν από λίγο, όσον αφορά το νέο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, συνήλθε σήμερα μετά τη λήξη της στάσης εργασίας των εκπαιδευτικών, η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων (ΠΣΓΑ) της ΟΕΛΜΕΚ, η οποία συζήτησε τα δεδομένα γύρω από το θέμα και εξουσιοδότησε την ηγεσία της οργάνωσης όπως συνεχίσει και κλιμακώσει τα μέτρα, λαμβάνοντας υπόψη το νομοθέτημα που ενδεχομένως θα ψηφιστεί από την Βουλή των Αντιπροσώπων στις 22 Δεκεμβρίου 2025.
Το ψήφισμα της ΠΣΓΑ της ΟΕΛΜΕΚ για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών αναφέρει τα ακόλουθα:
«Η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων της ΟΕΛΜΕΚ (ΠΣΓΑ), η οποία συνήλθε στη Λευκωσία στις 18 Δεκεμβρίου 2025, ενέκρινε το ακόλουθο ψήφισμα σχετικά με το θέμα «Σχέδιο Αξιολόγησης».
Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο μιας διαδικασίας πρωτοφανούς και απαράδεκτης. Μιας διαδικασίας που δεν αφορά απλώς επιμέρους εργασιακά ζητήματα, αλλά αγγίζει τον πυρήνα του κοινωνικού και θεσμικού διαλόγου.
Μέσα σε ένα πλαίσιο εκβιαστικό από την κυβέρνηση για απώλεια ευρωπαϊκών κονδυλίων, προωθήθηκε ένα προβληματικό και μη ολοκληρωμένο νομοσχέδιο στη Βουλή, συζητήθηκε σε χρόνο ρεκόρ, ερήμην των άμεσα επηρεαζόμενων, και οδηγείται για ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής στις 22 Δεκεμβρίου 2025.
Ένα νομοσχέδιο, που πάει για ψήφιση χωρίς να έχει γίνει ο προβλεπόμενος θεσμικός διάλογος, παρά το γεγονός ότι μεταβάλλει ουσιωδώς τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών.
Ένα νομοσχέδιο, που βρίθει κενών και ασαφειών που παραπέμπονται σε Επιτροπή Παρακολούθησης μετά την ψήφιση, γεγονός που έχει αναγνωριστεί κα εντός της Βουλής, ακόμα και από την ίδια την Υπουργό Παιδείας, που έκανε λόγο για κατάθεση τροποποιητικών Κανονισμών εντός τριετίας.
Ένα νομοσχέδιο, για το οποίο δεν είναι ακόμα καθορισμένα τα κριτήρια με βάση τα οποία θα αξιολογούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί.
Ένα νομοσχέδιο που δεν θεραπεύει τις παθογένειες του υφιστάμενου συστήματος, που ενισχύει τον Επιθεωρητισμό, που διευρύνει την αναξιοκρατία, που μετατρέπει τα σχολεία σε γραφειοκρατικές μηχανές αξιολόγησης.
Ένα νομοσχέδιο που έχει κατ’ επανάληψη απορριφθεί από την ΟΕΛΜΕΚ και από την συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών στο δημοψήφισμα της 29ης Μαΐου 2025.
Ένα νομοσχέδιο που περιλαμβάνει πολλά στοιχεία με τα οποία διαφωνούμε, όπως τα πιο κάτω:
- Δεν περιλαμβάνει αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, γεγονός που ακυρώνει κάθε έννοια αξιοκρατίας.
- Δεν περιλαμβάνει κριτήρια αξιολόγησης για τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς.
- Προβλέπει αχρείαστη αύξηση 55 νέων Επιθεωρητών επιβαρύνοντας το κρατικό μισθολόγιο με περίπου 8 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
- Προβλέπει τη συμμετοχή του Επιθεωρητή στη διαμορφωτική αξιολόγηση.
- Προβλέπει τη συμμετοχή του Διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση, με βαθμολογία, που θα επηρεάσει αρνητικά το σχολικό κλίμα.
- Εισάγει τη συμμετοχή του ΒΔΑ’ στην αριθμητική αξιολόγηση.
- Δεν προβλέπει καμία στήριξη των σχολικών μονάδων για την εφαρμογή του σχεδίου.
Η ΠΣΓΑ της ΟΕΛΜΕΚ εξουσιοδοτεί το Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ να προχωρήσει στη συνέχιση και κλιμάκωση των μέτρων, μη αποκλειομένων και των απεργιακών, λαμβάνοντας υπόψη το νομοθέτημα που ενδεχομένως θα ψηφιστεί από την Βουλή των Αντιπροσώπων στις 22 Δεκεμβρίου 2025».
ΟΕΛΜΕΚ: Αποφάσισε κλιμάκωση των μέτρων για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών – Τι αναφέρει ψήφισμα της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης της οργάνωσης
Η ΟΕΛΜΕΚ αποφάσισε κλιμάκωση των μέτρων, συμπεριλαμβανομένων και απεργιακών κινητοποιήσεων, σχετικά με το νέο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Η απόφαση λήφθηκε μετά από Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων (ΠΣΓΑ) της οργάνωσης, η οποία συζήτησε τα δεδομένα γύρω από το θέμα ενόψει της ψηφοφορίας του νομοθετήματος στη Βουλή των Αντιπροσώπων στις 22 Δεκεμβρίου 2025. Η ΟΕΛΜΕΚ χαρακτηρίζει τη διαδικασία προώθησης του νομοσχεδίου ως πρωτοφανή και απαράδεκτη, καθώς προωθείται υπό εκβιασμό για απώλεια ευρωπαϊκών κονδυλίων και χωρίς τον προβλεπόμενο θεσμικό διάλογο. Επιπλέον, η ΟΕΛΜΕΚ επισημαίνει κενά και ασαφείς διατάξεις στο νομοσχέδιο, καθώς και την έλλειψη καθορισμένων κριτηρίων αξιολόγησης. Η οργάνωση εκφράζει έντονες αντιρρήσεις για τον αυξημένο ρόλο του Επιθεωρητισμού, την ενίσχυση της αναξιοκρατίας και την προβλεπόμενη αύξηση του αριθμού των Επιθεωρητών, με σημαντική επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. Το ψήφισμα της ΠΣΓΑ αναφέρει ότι το νομοσχέδιο έχει απορριφθεί επανειλημμένα από την ΟΕΛΜΕΚ και την πλειοψηφία των καθηγητών, ενώ δεν περιλαμβάνει αντικειμενικά κριτήρια και δεν προβλέπει στήριξη των σχολικών μονάδων για την εφαρμογή του.
Similar Articles
You Might Also Like
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Αποφάσισαν στάση εργασίας οι δάσκαλοι – Διαφορετική οπτική κινήσεων εντός ΠΟΕΔ
Dec 12
Γιάννης Παναγιώτου για κατώτατο μισθό: Τουλάχιστο €1125 και με καθορισμό ωριαίας απόδοσης
Dec 14
Ο Άης Γιώρκης της κατεχόμενης Άσσιας
Dec 14
Ετοιμάζονται για κλιμάκωση μέτρων οι καθηγητές για την αξιολόγηση
Dec 18
ΟΕΛΜΕΚ: Κλιμακώνουν με μέτρα οι καθηγητές- Τα σημεία διαφωνίας με αξιολόγηση
Dec 18