Την έντονη αντίθεσή της στο προωθούμενο Σχέδιο Αξιολόγησης των εκπαιδευτικών εκφράζει η ΟΕΛΜΕΚ, η οποία, με ψήφισμα που ενέκρινε η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων στις 18 Δεκεμβρίου στη Λευκωσία, καταγγέλλει ελλιπή θεσμικό διάλογο και σοβαρές ασάφειες στο νομοσχέδιο και εξουσιοδοτεί την ηγεσία της να κλιμακώσει τα μέτρα αντίδρασης, ακόμη και με απεργιακές κινητοποιήσεις, ενόψει της ψήφισής του από τη Βουλή στις 22 Δεκεμβρίου 2025.
Αυτούσια η ανακοίνωση της ΟΕΛΜΕΚ:
Η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων της ΟΕΛΜΕΚ (ΠΣΓΑ), η οποία συνήλθε στη Λευκωσία στις 18 Δεκεμβρίου 2025, ενέκρινε το ακόλουθο ψήφισμα σχετικά με το θέμα «Σχέδιο Αξιολόγησης».
Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο μιας διαδικασίας πρωτοφανούς και απαράδεκτης. Μιας διαδικασίας που δεν αφορά απλώς επιμέρους εργασιακά ζητήματα, αλλά αγγίζει τον πυρήνα του κοινωνικού και θεσμικού διαλόγου.
Μέσα σε ένα πλαίσιο εκβιαστικό από την κυβέρνηση για απώλεια ευρωπαϊκών κονδυλίων, προωθήθηκε ένα προβληματικό και μη ολοκληρωμένο νομοσχέδιο στη Βουλή, συζητήθηκε σε χρόνο ρεκόρ, ερήμην των άμεσα επηρεαζόμενων, και οδηγείται για ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής στις 22 Δεκεμβρίου 2025.
Ένα νομοσχέδιο, που πάει για ψήφιση χωρίς να έχει γίνει ο προβλεπόμενος θεσμικός διάλογος, παρά το γεγονός ότι μεταβάλλει ουσιωδώς τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών.
Ένα νομοσχέδιο, που βρίθει κενών και ασαφειών που παραπέμπονται σε Επιτροπή Παρακολούθησης μετά την ψήφιση, γεγονός που έχει αναγνωριστεί κα εντός της Βουλής, ακόμα και από την ίδια την Υπουργό Παιδείας, που έκανε λόγο για κατάθεση τροποποιητικών Κανονισμών εντός τριετίας.
Ένα νομοσχέδιο, για το οποίο δεν είναι ακόμα καθορισμένα τα κριτήρια με βάση τα οποία θα αξιολογούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί.
Ένα νομοσχέδιο που δεν θεραπεύει τις παθογένειες του υφιστάμενου συστήματος, που ενισχύει τον Επιθεωρητισμό, που διευρύνει την αναξιοκρατία, που μετατρέπει τα σχολεία σε γραφειοκρατικές μηχανές αξιολόγησης.
Ένα νομοσχέδιο που έχει κατ’ επανάληψη απορριφθεί από την ΟΕΛΜΕΚ και από την συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών στο δημοψήφισμα της 29ης Μαΐου 2025.
Ένα νομοσχέδιο που περιλαμβάνει πολλά στοιχεία με τα οποία διαφωνούμε, όπως τα πιο κάτω:
- Δεν περιλαμβάνει αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, γεγονός που ακυρώνει κάθε έννοια αξιοκρατίας.
- Δεν περιλαμβάνει κριτήρια αξιολόγησης για τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς.
- Προβλέπει αχρείαστη αύξηση 55 νέων Επιθεωρητών επιβαρύνοντας το κρατικό μισθολόγιο με περίπου 8 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
- Προβλέπει τη συμμετοχή του Επιθεωρητή στη διαμορφωτική αξιολόγηση.
- Προβλέπει τη συμμετοχή του Διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση, με βαθμολογία, που θα επηρεάσει αρνητικά το σχολικό κλίμα.
- Εισάγει τη συμμετοχή του ΒΔΑ’ στην αριθμητική αξιολόγηση.
- Δεν προβλέπει καμία στήριξη των σχολικών μονάδων για την εφαρμογή του σχεδίου.
Η ΠΣΓΑ της ΟΕΛΜΕΚ εξουσιοδοτεί το Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ να προχωρήσει στη συνέχιση και κλιμάκωση των μέτρων, μη αποκλειομένων και των απεργιακών, λαμβάνοντας υπόψη το νομοθέτημα που ενδεχομένως θα ψηφιστεί από την Βουλή των Αντιπροσώπων στις 22 Δεκεμβρίου 2025.
ΟΕΛΜΕΚ: Κλιμακώνουν με μέτρα οι καθηγητές- Τα σημεία διαφωνίας με αξιολόγηση
Η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει έντονη αντίθεση στο προωθούμενο Σχέδιο Αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καταγγέλλοντας έλλειψη θεσμικού διαλόγου και σοβαρές ασάφειες στο νομοσχέδιο. Η ΟΕΛΜΕΚ θεωρεί ότι η διαδικολία προώθησης του σχεδίου είναι απαράδεκτη, καθώς γίνεται υπό εκβιασμό για απώλεια ευρωπαϊκών κονδυλίων και ερήμην των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, επισημαίνει ότι το νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης, δεν καλύπτει τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς και προβλέπει αχρείαστη αύξηση του αριθμού των επιθεωρητών με σημαντικό οικονομικό κόστος. Η ΟΕΛΜΕΚ διαφωνεί επίσης με τη συμμετοχή του επιθεωρητή και του διευθυντή στη διαδικασία αξιολόγησης, καθώς και με την εισαγωγή της συμμετοχής του ΒΔΑ’. Θεωρεί ότι το σχέδιο δεν θεραπεύει τις παθογένειες του συστήματος, αλλά ενισχύει τον επιθεωρητισμό και την αναξιοκρατία. Η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων της ΟΕΛΜΕΚ εξουσιοδότησε την ηγεσία της να κλιμακώσει τα μέτρα αντίδρασης, συμπεριλαμβανομένων των απεργιακών κινητοποιήσεων, ενόψει της ψήφισης του νομοσχεδίου από τη Βουλή στις 22 Δεκεμβρίου 2025. Το σχέδιο είχε απορριφθεί από την ΟΕΛΜΕΚ και από την πλειοψηφία των καθηγητών σε προηγούμενο δημοψήφισμα.
You Might Also Like
Ένα Renault Symbioz Full Hybrid E-Tech από τον Όμιλο Πηλακούτα κέρδισε ο τυχερός λαχνός της Αγίας Σκέπης
Dec 4
Ένταση στη δημόσια εκπαίδευση ενόψει της ψήφισης του νομοσχεδίου αξιολόγησης
Dec 14
ΟΕΛΜΕΚ: Στάση εργασίας στις 18 Δεκεμβρίου για τους κανονισμούς αξιολόγησης εκπαιδευτικών
Dec 15
Απεργία εκπαιδευτικών: Τι θα γίνει με τις απουσίες μαθητών Όσα πρέπει να γνωρίζουν γονείς και μαθητές
Ετοιμάζονται για κλιμάκωση μέτρων οι καθηγητές για την αξιολόγηση
Dec 18