Philenews

Το διπλάρωμα της δημοκρατίας

Published December 21, 2025, 09:19
Το διπλάρωμα της δημοκρατίας

Το άρθρο εξετάζει την πρόσφατη θύελλα αντιδράσεων που προκλήθηκε από την προβολή έργων τέχνης του Γιώργου Γαβριήλ, τα οποία θεωρήθηκαν βλασφημόφιλα από ορισμένους. Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι η προσβολή δεν προήλθε από τα ίδια τα έργα, αλλά από την κακόβουλη προβολή τους μέσω παραπλανητικών μέσων, όπως ένα κολάζ που παρερμήνευσε το περιεχόμενό τους. Επισημαίνει ότι η τέχνη, ακόμη και όταν απεικονίζει αμφιλεγόμενα θέματα, είναι ελεύθερη έκφραση και η κρίση της αφορά το έργο και όχι τον δημιουργό. Ο συγγραφέας εκφράζει την απογοήτευσή του για την αντίδραση πολιτικών προσώπων, που καταδικάσαν τα έργα χωρίς να κατανοήσουν το πλαίσιο της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Θεωρεί ότι αυτή η αντίδραση είναι μια πολιτική τακτική, με στόχο την προσέλκυση ψηφοφόρων και την πόλωση της κοινωνίας, ιδιαίτερα ενόψει εκλογών. Προβλέπει ότι αυτή η προσπάθεια θα αποβεί αντιπαραγωγική, καθώς θα οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα. Στο επίκεντρο της κριτικής βρίσκεται η πολιτική αλητεία και η εκμετάλλευση των θρησκευτικών ευαισθησιών για ψηφοθηρικούς λόγους. Ο συγγραφέας αναφέρει συγκεκριμένα το κόμμα ΔΗΣΥ, το οποίο κατηγορείται ότι «τσαλαβουτάει» στα θολά νερά του εθνολαϊκισμού, προκειμένου να επαναφέρει ψηφοφόρους που έχουν απομακρυνθεί. Αυτή η στρατηγική, σύμφωνα με τον συγγραφέα, υποδηλώνει ότι το κόμμα θεωρεί τους μετριοπαθείς ψηφοφόρους δεδομένους ή ξεγραμμένους. Το άρθρο καταλήγει τονίζοντας ότι η υπόθεση αυτή είναι μια προσπάθεια δημιουργίας τεχνητής ομίχλης μέσω τοξικών προεκλογικών αερίων. Ο συγγραφέας καλεί τους πολίτες να μην παρασυρθούν από αυτές τις τακτικές και να κρίνουν τα γεγονότα με ψυχραιμία, αναγνωρίζοντας την αξία της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης και απορρίπτοντας την υποκίνηση βίας και την πόλωση.